Långt från lugn!

Kimpis var långt från lugn idag. Hon kunde inte skritta, inte heller trava, utan det skulle vara galopp! Så jag fick verkligen fokusera på att få henne lugn. Halvhalter, halvhalter osv. så hon skulle börja lyssna på mig. När hon blir såhär pigg, som hon är väldigt ofta så blir hon så otroligt stark! I alla fall så fick jag henne till lugn skritt och därefter började jag som jag hade planerat ridpasset.

Jobbade för att få henne lösgjord. Hon blir lätt stel när mamma har ridit henne flera dagar på raken. ^^ Därefter blev det trav, och som jag trodde ville hon galoppera, så då la jag till en massa halvhalter, samt och jag red mycket övergångar, bakutare och en massa brallningar blev det på köpet idag. Kimpis var verkligen en rodeo häst. Men därimellan så jobbade hon kanonbra med ryggen!! Kände verkligen hur hon lyfte upp ryggen och jobbade på som bara den! Blev lite galopp när jag jobbade övergångar, och hon var verkligen mer i luften än på backen.

Sammanfattning av ridpasset - Mer vild än tam idag, blir väldigt stark. Det blev mycket rodeo idag men bitvis jobbade hon på superbra! Om Kimberley hade fått bestämma så hade hela passet bestått av galopp, brallningar och bakutare. ;)
/ Tilda

Kommentarer
Postat av: Hanna<3

Heej har dit problem löst med din fina ponny hon är jätte fin och coll <33 <3 <3 <3

2012-01-28 @ 11:26:14
Postat av: Emelie

Hej Pa3!

Jag undra om någon/några av er har privata blogg?

Om någon/några av er har det var heter den då?

2012-01-28 @ 13:40:12
URL: http://eemmeelliieenniillssssoonn.blogg.se/
Postat av: Alice

Har ni nån egen blogg utan för dena bloggen?

Och var heter eran egen blogg isåfall? :)

2012-01-28 @ 16:19:35
URL: http://poonnyteamet.blogg.se/
Postat av: johanna

hej pa3 :) jättebra blogg! p.s jättefin ponny Tilde :)

2012-01-30 @ 23:18:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0