Hemma!

Idag tränade jag Heléne på en äng med en massa snö på och det är bra göra om man vill bygga upp konditionen och styrka på sin häst. Det gick bra, hon var lite pigg i början men sen efter ett tag så blev hon lite trött och avslappnad. Då jobbade hon på riktigt bra, låg och rund form och verkligen tog tag i stegen. Kändes riktigt bra faktiskt!

Sen när jag hade ridit klart Heléne så började jag så smått att göra oordning vezpher (min storhäst) inför hoppträningen för Peter Eriksson.

Det gick jätte bra att hoppa vezpher! Han var verkligen super och låg fint och stadigt i handen. Vi övade mycket på kontroll, vägar och små hinder. riktigt skoj var det! :)

Jag har en fråga till er läsare, skulle ni vilja ha en riktig duktig känd hoppryttare som skulle ha en gästbloggning eller en frågestund på denna blogg? Kommentera så jag ser om ni vill det elr inte, om ni inte kommenterar så skickar jag sura helene på er X)!

men nu ska jag sova, så ni får ha det så bra!! :)
//Henrik


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0